שירותי מחשוב ענן לעסקים: מהבחירה, דרך השירות ועד לתמיכה ושירות לקוחות

כל עסק ממוצע כיום, זקוק ללא מעט עיסוק במחשוב, בכדי להבטיח את תפקודו השוטף היעיל. בוודאי בכדי לקבל יתרון עסקי תחרותי על מתחריו. במסגרת פתרונות המחשוב השונים, שירותי ענן מהווים קטגוריה מיוחדת וחשובה במיוחד. מדוע? כיצד בוחרים בשרות כזה? ומה עוד חשוב שתדעו על כך?

רקע קצר

המחשוב מספק לעסקים מגוון רחב של שירותים. אלא ששירותים אלה, ניתנים באופן רגיל מקומית. כלומר, באמצעות תשתיות מחשוב פנימיות בעסק. אם נביא כדוגמה את תחום הגיבוי – בעסק עשוי להיות שרת גיבוי מרכזי, אשר אליו ניתן לגבות מגוון דברים, מכל רחבי העסק. זו היא גישה וותיקה ויעילה, אך יש לה גם חסרונות. בין השאר, זה אומר שישנו צורך לעסק לרכוש שרת כזה ולנהל אותו בעצמו. השרת ידרוש תחזוקה שוטפת, פתרון תקלות שבמוקדם או במאוחר מתרחשות ושדרוג מתמיד של חלקים. אם צרכי הגיבוי יגדלו, יהיה צורך לרכוש ולהוסיף מדיות אחסון בהתאם לכך. בעזרת חברה מקצועית שמציעה שירותי מחשוב ענן לעסקים, ניתן לפשט במידה רבה, שימוש בגיבוי ובשרותי מחשוב נוספים. שירותי הענן מחליפים את המערכות הפנימיות, במערכות חיצוניות שצורכים כשרות בתשלום חודשי נוח. במקרה של גיבוי למשל, שרת הגיבוי יהיה אצל ספק השרות ובבעלותו. אתם כצרכני שירות הגיבוי "בענן", לא תתעסקו איתו בכלל. גם לא תצטרכו להיות מוטרדים משאלת נפח האחסון הפנוי. יש לשירותי הענן עוד יתרונות חשובים נוספים.

 

 

אילו שירותים אתם צריכים?

בחירת שירותי ענן היא נושא חשוב, מאחר שלא מדובר בפועל על החלפת כל המחשוב הפנימי בחיצוני. לרוב משלבים את השניים. הבחירה בעצם מורכבת משני היבטים. היבט אחד, הוא להחליט איזה סוג שירותים אתם רוצים כשרות ענן? למשל שירות גיבוי. ההיבט השני הוא להחליט מאיזה ספק לצרוך זאת ועל כך מרחיב הסעיף הבא. מבחינת סוג השירותים שתרצו בענן, יש שיקולים רבים שנכנסים לכך. תצטרכו לעשות השוואה יסודית, במה כרוך שימוש פנימי רגיל ביכולת כזו ובמה כרוך שרות ענן למטרה זו. מהם ההבדלים? במה עוד זה יתבטא? האמת, שיש כאן מגוון רחב של פרטים טכניים והם גם תלויים בסוג השרות שאתם בוחנים. כך שמה שחשוב, זה "לצלול" לפרטי הפרטים הטכניים האלה. בשורה התחתונה, צריכה להתקבל תמונה ברורה, האם ועד כמה שירות ענן יספק יתרונות, ביחס לאותו שרות במימוש פנימי?

טיפים לבחירת ספק

בבחירת ספק ענן, מומלץ לשים לב לפחות לנקודות הבאות:

  • מקצועיות – עד כמה הספק מתמחה בסוג השירות שבו מדובר? האם הוא מציע רק שירותים בסיסיים באותו תחום או גם יכולות מתקדמות?
  • אמינות – חשוב לקחת בחשבון, שעבודה מול ספק שירותי ענן, מתבטאת בהוצאת מידע ותהליכים עסקיים שלכם החוצה מהעסק. לפחות במידה מסוימת. מידע ותהליכים אלה, עשויים להיות רגישים למדי. האם אתם סומכים מספיק על הספק מבחינה זו? זו היא נקודה חשובה מאוד, שיש לה לעתים גם השלכות של עמידה ברגולציות. למשל, לגבי פרטיות מידע של לקוחותיכם.
  • שרות לקוחותשרות הלקוחות צריך להיות אמין וטוב. כיצד תוכלו לדעת על כך מראש? דרך אחת, היא לחפש חוות דעת על הספק. חוות הדעת לא בהכרח תהיינה אובייקטיביות, אבל לעתים תראו חוות דעת מגורמים שאמינים בעיניכם ואפילו, תוכלו לקבל חוות דעת ישירות מאנשים שאתם מכירים.
  • תמיכה – תמיכה טכנית זמינה, היא דבר חשוב מאוד. לא הייתם רוצים לגלות דווקא בשעת צרה, שהספק לא זמין לפניותיכם.
  • עלות – מחירי השירותים שבהם אתם מתעניינים ומה אתם מקבלים בתמורה לכך.

לסיכום

שימוש בשירותי מחשוב ענן עשוי לקדם את העסק שלכם משמעותית, בצורות רבות. לכן, למי שלא נעזר בכך עדיין, כדאי בהחלט להכיר את הנושא. מי שכבר מתכוונים ליישם זאת, כדאי להם לבחור שירותי ענן בחוכמה.

נגישות